Alla dessa mediciner.. jag blir tokig! Vaknar med huvudvärk och ont i nacken i princip varje dag, tar jag inget smärtsillande på morgonen så leder det ofta till migrän senare under dagen. Som det har varit nu den sista veckan har jag varit tvungen att ta migränmedicin nästan varannan dag. Och tar jag inte det måste jag ändå ta någon annan typ av smärtstillande, som idag tog jag två Treo och två Citodon på morgonen och nu är smärtan i alla fall uthärdlig. Men av Citodonen blir jag typ "hög" och lite seg i huvudet, men smärtan går att hantera, tar jag inte några smärtstillande så är jag rädd för att jag ska få migrän och då mår jag ju dåligt av det. Så vad väljer man? Känna sig lite hög och ibland lätt illamående och få vara någorlunda smärtfri, eller väljer man att inte ta smärtstillande och må skit av det.. för får jag migrän då mår jag illa och mår verkligen skitdåligt.
 
Det är inte lätt... dessutom är jag så orolig för att jag ska få migrän, så då får jag väl huvudvärk av den oron, i alla fall så gör den inte huvudvärken bättre. Det är som att jag inte kan slappna av och göra något för jag är orolig för att jag ska få huvudvärk, så då blir det oftast bara att jag sitter och gör typ ingenting för jag KAN ju få ont i huvudet eller migrän. Som att jag sitter och väntar på det. Men vad är det för liv då? Jag kan ju inte bara sitta och vänta på att jag ska bli sjuk, det låter ju helkonstigt, men ångesten och smärtan har tagit över mitt liv just nu. Vet inte hur jag ska ta mig ur det.
 
 
 
 
Att leva med den här smärtan och ångesten innebär att jag aldrig bara kan åka någonstans.. tänk er att alltid måsta packa ner diverse mediciner som Treo, Alvedon, Citodon, migränmedicin, tabletter mot illamående, tabletter för magkatarr, tabletter för ångesten, vatten, mugg och en sked för att kunna blanda Treo. Hur sjukt låter inte det?! För åker jag någonstans blir jag oftast sjuk.. Så allt detta måste jag alltså ta med mig, även om jag bara ska in till stan och vara borta några timmar. Jag vill kunna åka iväg utan att tänka på allt detta. Kommer jag någonsin kunna göra det?!

1 kommentarer

Cissi

11 Oct 2013 18:31

Det var riktigt trevligt :) o du var duktig som kom :) kämpa på Madde <3

Kommentera

Publiceras ej