Äntligen har vi fått lite snö, får hoppas att den ligger kvar, vilket jag inte tror. Blir så mycket ljusare och mysigare med lite vitt i skogen och efter vägarna. Kolla bara på den här bilden...
 
 
 
Har varit ute på en promenad med Zelda nu på morgonen, måste försöka börja röra på mig, hur mycket det än tar emot. Gick efter den där vägen på bild och hade Zelda lös, plötsligt ser jag ett x antal småhundar som kommer springandes och skällande mot Zelda. Jag ropade stanna till Zelda och sen tänkte jag att nu smäller det! Men Zelda stod som fastfrusen i backen och såg allmänt förvirrad ut, tills jag tog tag i hennes halsband då morrade hon till lite grann.. men sen stod dom bara där och kollade på varandra. Tror det var bra för Zelda, alla hundar är ju faktiskt inte farliga så hon behöver inte försvara sig varenda gång.
 
Igår var mamma ute med henne och träffade en boxer som Zelda fick busa med. Gick hur bra som helst, inga aggressioner alls tydligen, vilket var kul att höra. Fick hennes nummer, så nu kommer det bli mer boxerbus :)
 
Missade skytteträningen för fjärde gången i rad igår på grund av kraftig huvudvärk, vilket sög, ville verkligen dit. Har ju varit uppehåll typ hela september på grund av jakten, så det var verkligen längesen jag var där. Får hoppas att jag är piggare till nästa onsdag!
 
Nu ska jag snart äta lite lunch och sen ska jag fara till bagarstugan en liten stund, där mamma, pappa och Kjell är och bakar. Ska bli gott med nybakat bröd!
 
 
PS. Har ingen aning vad som har hänt med texten, den är ju olika stor?! Mli?

Kommentera

Publiceras ej