Och nej, det rör sig inte om skridskor, utan om skidor. Fick för mig att jag skulle fara ut och åka skidor idag, trots att jag nog inte har åkt skidor sedan högstadiet. Sagt och gjort, jag tog med mig Zelda och satte på henne ett sele och kopplade fast henne i midjebältet. Trodde ju att jag skulle få lite mer draghjälp av henne, men där gick jag bet. Jag fick göra allt jobb själv tro det eller ej, och redan efter 5 minuter trodde jag att jag sulle dö, det gjorde ont i ryggen, fötterna, knäna, ja i princip överallt. Så otränad är jag! Fötterna och ryggen krampade, och ena stunden var jag hjulbent och nästa kobent. Tror att jag ramlade 3 gånger på 20 minuter. I slutet var jag så arg så jag tog av mig skidorna och gick den sista biten till bilen. Jag sa till mamma att om hon hade sett mig där och då skulle hon ha stått dubbelvikt av skratt och typ kissat på sig. För så roligt måste det ha sett ut. Tur för mig att jag var ensam i skogen och att ingen såg mig. Trots att jag säger nu att jag aldrig mer ska åka skidor så var nog inte det här sista gången, tyvärr. Tror nog att mamma kommer att dra ut mig i spåret, eller jag vet att hon kommer att göra det. Då får jag nog be till övre makter att jag inte ramlar och slår ihjäl mig. Over and out!

3 kommentarer

L a m i a s . s e

16 Dec 2013 20:57

Sv: Skriver ett inlägg om det imorgon :)

Mli

06 Jan 2014 18:09

Heja Madde! De tar lite tid, men maten är viktigare än träningen. Bra att komma ihåg! :)

Johanna

12 Jan 2014 10:21

Haha du är modig som vågar dig ut i skidspåret, jag skulle nog aldrig ens försöka!

Svar: Haha, ja just den gången var det ju inget skidspår utan efter en skogsväg. Var nog inte dom bästa förutsättningarna eftersom vägen inte var plogad. Så ska prova i skidspåret en gång och se om det går bättre ;) Men bara där det är plant, inga backar haha!
Madde

Kommentera

Publiceras ej