Jag blir så himla upprörd! Hade ett ganska så argsint samtal med Siba igår. Jag köpte alltså en dator med utökad garanti och försäkring från Sibas hemsida i april 2012. Bara 4 månader senare går den sönder, nätverkskortet slutar funka och det blir glapp i HDMI- och USB-uttagen. Skickar in den för lagning och väntar och väntar och inte ord hör man ifrån dom. Det tog en jävla tid, typ två månader, men till slut får jag tillbaka den igen och då har dom bytt moderkort på den. 6-7 månader senare uppstår EXAKT samma problem igen så då var det ju bara att skicka in den igen. Och samma visa, tar en jäkla tid och inte ett ljud från dom! Får tillbaka den med ett nytt moderkort. 4 månader senare, alltså strax före jul går den sönder för en TREDJE gång, med exakt samma fel + att den stänger av sig själv och ljudet går inte att reglera på tangentbordet. *SUCK*
 
Jag ringer dit och förklara felet och hon säger att jag har rätt till en ny dator efter tredje gången och att dom hör av sig om hur det blir. Väntar och väntar och hör inte ett piss! Ringde dit igår och frågade vad som händer. Då säger hon att det var mjukvarufel på den och att garantin inte täcker det. Säger att jag har en försäkring och då får jag till svar att det inte står någonting om det?! Jag skrev ju för fan in försäkringsnumret när jag skickade in datorn. Hur som helst så täcker inte försäkringen mjukvarufel ser jag senare. Hon sa att hon skulle kolla upp det och höra av sig. Ingenting hör man från dom. Men det låter ju jävligt märkligt att dom två gångerna tidigare var det moderkortet och sen helt plötsligt den tredje gången är det virus/mjukvarufel... trots att det är EXAKT samma fel på den.
 
Lite senare på eftermiddagen får vi ett sms från Siba där det står att datorn finns att hämta på Ica i Ske-hamn. Att betala 938 kr. Näe vet du vad sa jag... också brast det, fy tysan! Ringer dit igen och är riktigt förbannad! Johan stackarna gick och la sig i sängen med kudden över huvudet. Ja då kan ni ju tänka er hur arg jag var!!
 
Då har dom alltså bara uppdaterat/ominstallerat Windows och tagit 938 spänn för det!! Men inte ett ljud hörde man från dom som utlovat! Något som jag hade kunnat göra själv! Åhh jag är så arg så jag vet inte vad jag skriver. På serviceanmälan som man fyller i när man skickar in datorn står det att om inget fel hittas, om det är rengöring eller handhavandefel faktureras ALLTID kunden. Men uppenbarligen var det ju fel på den! Det står ingenting om att mjukvarufel inte går på garanti och försäkring osv. Dom måste ju för fan vara mer tydliga. Lurendrejerier är vad det är.
 
Jag frågade han som jag pratade med om han hade varit nöjd med det här köpet om det hade varit han. Att jag betalat ett x antal tusen för dator och försäkring och sen går det sönder 4 månader senare och sen två gånger till. Näe det skulle han ju inte vara. Ni verkar ju vilja ha missnöjda kunder sa jag till han. Sen sa jag att jag har rätt att häva köpet efter att den har varit inlämnad tre gånger. Jag ska fanimej ha tillbaka varenda krona! Han sa att han skulle se om han kunde lösa det och höra av sig idag. Så det återstår och se om han hör av sig och vad som händer. Men nöjd är jag inte! Plus på svt nästa!!
 
 

Kommentera

Publiceras ej