Nu har jag äntlige fått mig en ny bil! Det blev en VW Passat 1,8T. Behövde verkligen en ny bil då fläkten på min gamla bil hade ett eget liv haha! Ibland fungerade den och ibland inte, och det är ju jobbigt om den inte skulle fungera nu när det blir vinter = imma på rutorna!
 
 
Så igår städade jag ur den ordentligt så nu är den ren och fin på insidan :) Medans jag höll på med det kom mamma och pappas granne förbi och frågade om jag ville köpa deras dubbelbur som var specialgjord för en passat. Såklart jag köpte den, så nu fattas det bara en till boxer hehe ;)
 
Det är lite småfix på bilen, bland annat måste jag sätta dit en ny knapp för backspeglarna, så idag var förbi Autoakuten och pratade med Tero om det. Det var min tränare när jag fortfarande höll på med karate, så det var kul att se honom igen :) Så nu vet jag vad som behöver göras och vad som behöver köpas, så vi får se om jag och pappa åker till bilskroten i eftermiddag och ser om dom har några delar som vi kan använda.
 
Tyvärr så tror jag att jag tog i lite för mycket igår när jag städade så idag har jag ont i huvudet, nacken, axeln och skuldran. Verkar inte som att det behövs mycket för mig för att jag ska få ont, så det gäller att hitta någon balans där jag inte tar ut mig för mycket. Nu ska jag vila lite grann och sen ska jag försöka ta tag i städningen här hemma!

Kommentera

Publiceras ej