För två år sedan åkte jag ner till Koskelas ögonklinik i Umeå och laseropererade ögonen. Jag såg typ så dåligt som man kan se, enligt mig, även om det säkert finns dom som ser sämre än vad jag gjorde. Själva operationen gick hur bra som helst och tog väl 10-15 minuter. Efter operationen fick jag åka hem direkt, med ögondroppar för att smörja och bedöva ögat. Såg inte så mycket dagarna efter operationen och kunde bara ligga och lyssna på ljudböcker, men det blev bättre dag för dag och efter ungefär en vecka kunde jag köra bil utan glasögon eller linser! Vilken befrielse, det var som ett helt nytt liv! :)
 
Nu tycker jag dock att jag har börjat se lite sämre igen och ska därför till Koskelas här i Skellefteå idag för att kolla ögonen. Kanske är synen en bidragande faktor till att jag har huvudvärk i princip varje dag. Så jag får se vad dom säger, om det går att göra en till operation (2 års garanti på ingreppet), eller om det är för lite för att göra någonting åt det. I så fall kanske jag behöver glasögon när jag läser, tittar på tv osv. Om läkaren säger att det går göra en korrigering så vet jag inte om jag skulle klara av att göra det igen med tanke på min panikångest. Kan inte för mitt liv förstå hur jag klarade av att göra operationen då, men då mådde jag ju inte så här heller. Förstår inte heller hur och varför jag blivit som jag blivit, men jag lovar att jag ska skriva ett inlägg och försöka förklara hur allt började. Jag tror att det är viktigt för mig att gå till botten med det och själv förstå hur det började.
 
Nu ska jag väcka sömntutan Zelda och gå ut med henne en sväng innan jag ska åka. Uppdaterar senare om hur det gick :)

Kommentera

Publiceras ej