Som jag skrev tidigare så var jag ju och kollade ögonen hos Koskela där läkaren sa att jag såg bra men att jag skelade. Så i fredags var jag till optikern för att höra vad dom sa. Den optikern tyckte som Koskela att jag ändå såg bra, men att jag skelade. Hon kollade ändå synen och hur mycket jag skelade, och på höger öga hade jag -0,25 och på vänster öga ett brytningsfel + att jag skelade. Så jag frågade henne om det inte gick att korrigera med glasögon och det gjordet det. Märkte ju också då hon kollade synen att jag faktiskt kan se bättre, så jag bestämde mig för att skaffa ett par glasögon som jag kan ha när jag ser på tv och kör bil. Så jag lånade hem några glasögon och idag var jag och mamma dit och beställde ett par.
 
Optikern bestämde i alla fall att jag ska ha en prisma på det vänstra glaset för att korrigera skelning, så vi får se hur det blir om jag börjar se bättre. Dom tyckte i alla fall att jag skulle ha glasögonen på "heltid" första veckan för att vänja ögonen vid prisman och att korrigera muskelminnet i ögonen för att få till skelningen. Bjuder på en bild på hur glasögonen ser ut, dock inte den bästa bilden, men man ser ju lite grann i alla fall ;)
 
 

Kommentera

Publiceras ej